Większość podatników podjęła już prace dotyczące wdrożenia nowego pliku JPK_VAT, zwłaszcza, że pierwotnie dla dużych firm miał obowiązywać od 1 kwietnia, a dla pozostałych od 1 lipca br. Ostatecznie nowe obowiązki zostały przesunięte na 1 października.
Z pewnością podczas wdrożenia pojawia się wiele kwestii problematycznych, z którym trzeba się uporać, bądź pod względem technicznym (ograniczenia systemu), bądź proceduralnym (przypisanie nowych obowiązków uczestnikom procesu), bądź też merytorycznym. Jedną z kwestii problematycznych jest oznaczenie „MPP”, które będzie przypisywane zarówno w sekcji sprzedaży jak i zakupów w odniesieniu do „transakcji objętej obowiązkiem stosowania mechanizmu podzielonej płatności”. Co w takim razie oznaczać jako MPP? Czy wystarczy oprzeć się na adnotacji wpisanej na fakturze...
Przeczytaj #WIĘCEJ we wpisie Janiny Fornalik na Blogu Trochę o VAT!